miercuri, 8 iulie 2015

Hidratarea pe caniculă... şi sănătatea!

Hidratarea pe caniculă... şsănătatea!
Apa este indispensabilă sănătăţii şi vieţii. Apa ajută la digestie, favorizează metabolismul normal, curăţă organismul de toxine, curăţă şi spală şi rinichii.

Cum ne hidratăm?
Hidratare în mod natural, sănătos şi ieftin:
  1. Ne putem prepara singuri o limonadă bună, naturală şi fără aditivi, din apă plată sau de robinet / potabilă, plus zeama de la o lămâie stoarsă, cu adaos de miere de albine sau de zahăr brut brun. Amestecul de lămâie şi zaharuri favorizează absorbţia apei. Se pot cumpăra lâmâi organice (fără pesticide) cu cca 6 RON / 500 grame – se merită!
  2. Ca băutură răcoritoare, vitaminizantă şi energizantă, recomandăm sucul natural de soc (flori uscate de soc, lămâie, zahăr, lăsate la soare în borcan mare de sticlă, conform reţetelor tradiţionale cunoscute), care are aciditate naturală, este răcoritor şi sănătos.
  3.  Ceaiuri naturale din plante neîndulcite ori îndulcite cu miere naturală ori cu zahăr brut, sunt bune înlocuitoare ale sucurilor comune din comerţ. Atenţie: ceaiurile medicinale nu se consumă oricum, ci în anumite cantităţi, deci conform prospectului şi sfatului medicului, în cazul bolnavilor. Hidratarea, se poate face aşadar cu apă, cu ceaiuri, suc de soc natural produs acasă, însă şi prin:
  4. Consumarea de fructe (naturale / organice) de sezon sau / şi legumele suculente din zona geografică a consumatorului.
Atenţie!
Nu se amestecă fructele cu legumele, iar în salata (mix-ul) de fructe nu se pune pepene, căci acesta trebuie consumat separat de alte fructe, altfel afectea negativ digerarea fructelor din mix, prin inhibare. Nu se combină fructele cu legumele, şi nici pepenele cu fructele, Pepenele verde, roşu, galben se consumă separat de alte alimente. Fructele nu se amestecă cu alte alimente!

Apa de munte, de izvor
Se recomandă consumul apei naturale de (la) izvor, netratate cu cloruri, derivaţi ai aluminiului etc., de ex. apa din zone montane nepoluate, precum apa captată şi disponibilă de ex. în Răşinari (vezi izvorul care izvorăşte mai de sus de Păltiniş) şi Polplaca (izvorul Liei) jud. Sibiu.

Filtrarea apei
Altfel, se recomandă filtrarea apei de robinet, prin filtru cu cărbune (şi prin alte tipuri de filtre). Eventual, apa de robinet se poate lăsa în repaos 24 de ore, ori se poate fierbe. Apa să fie păstrată în recipiente din sticlă, căci sticla este neutră, spre deosebire de recipientele din plastic ce pot transmite la căldură substanţe precum bisfenolul. Dacă este posibil, a nu se păstra apa ori sucurile în PET-uri (ambalaje de unică folosinţă din material plastic)!

Câtă apă bem?
Se recomandă consumul a cca 1-2 Litri de apă de persoană zilnic, însă nu este o regulă general valabilă. Cantitatea depinde de mai mulţi factori precum: greutatea (masa) corporală, vârstă, gradul de transpiraţie, starea de sănătate, depinde şi de anotimp, de temperatura ambientală, dar şi de tipul alimentelor consumate, de cantitatea de alte lichide, fructe şi legume consumate etc..
Cantitatea de apă necesară individului este variabilă, şi depinde de necesităţile personale şi de mulţi alţi factori.
Se recomandă şi consumul de apă plată minerală naturală (fără acid), maximum cca 1 L pe zi (căci prea multe minerale pot dăuna). Apa achiziţionată din comerţ, să aibe pe etichetă sigla produs microbiologic pur, cu menţionarea sursei / izvorului, cu analiză chimică, cu certificat de laborator, cu avize, STAS-uri şi standarde de conformitate.

Regula de 30 de minute
Atenţie, se recomandă, dacă este posibil, a nu se consuma apă cu mai puţin de 30 minute înainte şi după servirea meselor, altfel apa diluea sucurile gastrice, perturbă echilibrul electrolitic, şi îngreunea digestia.

De evitat sucurile cu chimicale!
Recomandăm evitarea consumului de băuturi răcoritoare obişnuite (comune) din comerţ, evitarea celor acidulate, evitarea sucurilor care au ca ingrediente: arome sintetice (artificiale), coloranţi artificiali, conservanţi precum benzoatul de sodiu, acid fosforic. Practic, numeroase băuturi răcoritoare şi sucuri care conţin ingrediente nenaturale, deci sintetice, ar putea fi considerate ca fiind apă chimizată, apă cu acid şi cu chimicale?

Protecţie
Vara, protejaţi-ivă de caniculă evitând plimbările şi drumurile între orele 9 şi 19, căci mersul prin soare crea disconfort termic, dezhidratare, probleme de sănătatre mai ales la vârstnici, bolnavi, copii mici, în special dacă nu se poartă pălării, umbrele de soare, îmbrăcăminte de culoare deschisă din materiale naturale care absorb transpiraţia. Mergeţi pe la umbră, făcând şi scurte pauze la umbră.

Persoanele vârstnice, unii bolnavi, sportivii, cei care prestează activităţi diverse la căldură, în soare, cei supraponderali, cei care transpiră abundent, ş.a. trebuie să consume ceva mai multă apă decât oamenii obişnuiţi care nu se încadrează în aceste categorii.etc.
Dacă urina este în mod constant diluată, adică incoloră, sau de culoare galben deschis, poate însemna că nu se manifestă dezhidratarea, dar există şi excepţii.
Simptomele deshidratarii pot include: setea, somnolenţa, oboseala, ameţeala, durerile de cap ş.a..

SURSE:
Răzvan-Ioan TULPAN, Viaţă şi sănătate... pentru o viaţă sănătoasă”, Sibiu, 2010
Răzvan-Ioan TULPAN, Alimentaţie sănătoasă. Nutriţie naturală [...]”, Sibiu, 2012
Revista „Familia ortodoxă”
www.sfatulmedicului.ro/


* * *

LUCRĂRI de LICENȚĂ / MASTERAT: Coordonare / Îndrumare, Explicații, Meditații, Tehnoredactare, Editare... REPARARE lucrări realizate incorect ş.a.

Lucrarea de Licență îți face probleme? Nu te descurci cu Lucrarea de Licenţă / Masterat?

Apelează la un sprijin pentru realizarea Lucrării tale: coordonare / îndrumare - Explicaţii, Meditaţii, Editare, Aranjare finală a lucrării 
(cu Note de subsol, Bibliografie, Introducere, Concluzii, Studiu de caz cu Analiză, Corectare etc.). Sprijin necesar pentru realizarea bună a  lucrării, începând de la 65 RON / şedinţa de 2 ore:  
65 RON - 75 RON - 90 RON şedinţa de 2 ore de Coordonare şi  Explicaţii ş.a.. 
După 2 şedinţe poţi reuşi să îţi poți face singur(ă) lucrarea!
Autorul de cărţi Răzvan Tulpan - jurnalist, contabil, analist ş.a. te poate sprijini! 
Te așteptăm! www.TULPAN-i-Consiliere.blogspot.com .
CONTACT prin E-mail: AiCarteAiParte.ioan@gmail.com  

   
Răzvan Tulpan - analist, jurnalist, autor a 10 cărț

https://www.facebook.com/razvan.tulpan

Autorul Răzvan TULPAN te premiază! Campania "Citeşti şi câştigi" - pe http://tulpan-i-consiliere.blogspot.ro/:
1. a) Postează un comentariu (serios, pertinent, la subiect), la oricare postare a autorului, pe acest website, şi b) trimite un e-mail cu textul "Citeşti şi câştigi"pe adresa (aferentă website-ului), AiCarteAiParte.ioan@gmail.com
iar autorul va premia garantat cel mai bun şi mai interesant comentariu al lunii, la alegere, cu:
  • o ciocolată de calitate sau
  • o carte.
2. Cumperi oricare 2 cărţi ale autorului Răzvan TULPAN direct de la el, şi câştigi garantat, un DVD nou cu un film! 
Contact autor: AiCarteAiParte.ioan@gmail.com 

miercuri, 6 mai 2015

LUCRĂRI de LICENȚĂ / MASTERAT: Coordonare / Îndrumare, Explicații, Meditații, Tehnoredactare, Editare...

Lucrarea de Licență îți face probleme? Nu te descurci cu Lucrarea de Licenţă / Masterat?

Apelează la un sprijin pentru realizarea Lucrării tale: coordonare / îndrumare - Explicaţii, Meditaţii, Editare, Aranjare finală a lucrării (cu Note de subsol, Bibliografie, Introducere, Concluzii, Studiu de caz cu Analiză, Corectare etc.). Sprijin necesar pentru realizarea bună a  lucrării:  
65 RON - 75 RON - 90 RON şedinţa de 2 ore de Coordonare şi  Explicaţii ş.a.. 
După 2 şedinţe poţi reuşi să îţi poți face singur(ă) lucrarea!
Autorul de cărţi Răzvan Tulpan - jurnalist, contabil, analist ş.a. te poate sprijini! 
Te așteptăm! www.TULPAN-i-Consiliere.blogspot.com .
CONTACT prin E-mail: AiCarteAiParte.ioan@gmail.com  



OFERTA de CĂRȚI / BOOKS din  15.01.2015  
                
Răzvan Tulpan - analist, jurnalist, autor a 10 cărți

vineri, 10 aprilie 2015

Sfinte Sărbători de Paşti Fericite! Hristos a Înviat! Happy Holidays!

Hristos a Înviat! Sfinte Sărbători de Paşti Fericite! Happy Holidays!

  

Cu ocazia marii Sărbători a Învierii Domnului nostru Iisus Hristos - Sfintele Paşti, celebrate de lumea ortodoxă în acest an (2015), pe 12 aprilie, dorim tuturor Sfinte Sărbători Fericite, cu Lumină în Suflet şi în Cuget, cu împliniri bineplăcute lui Dumnezeu, cu sănătate, cu pace şi împăcare cu semenii. Să aveţi cuget bun, fapte bune, cuvinte bune de folos şi gânduri bune! Nu uitaţi să faceţi o mică bucurie unui om sărman, dăruindu-i un mic pacheţel cu alimente - în măsura posibilităţilor, căci omul se va bucura, iar astfel şi Dumnezeu se bucură!
Hristos a Înviat! 
Doamne-ajută! 

miercuri, 4 martie 2015

LUCRĂRI de LICENȚĂ / MASTERAT: Coordonare / Îndrumare, Explicații, Meditații, Tehnoredactare, Editare, Aranjare

Lucrarea de Licență îți face probleme? Nu te descurci cu Lucrarea de Licenţă / Masterat?

Apelează la un sprijin pentru realizarea Lucrării tale: coordonare / îndrumare - Explicaţii, Meditaţii, Editare, Aranjare finală a lucrării (cu Note de subsol, Bibliografie, Introducere, Concluzii, Studiu de caz cu Analiză, Corectare etc.). Sprijin necesar pentru realizarea bună a  lucrării:  
65 RON - 75 RON - 90 RON şedinţa de 2 ore de Coordonare şi  Explicaţii ş.a.. 
După 2 şedinţe poţi reuşi să îţi poți face singur(ă) lucrarea!
Autorul de cărţi Răzvan Tulpan - jurnalist, contabil, analist ş.a. te poate sprijini! 
Te așteptăm! www.TULPAN-i-Consiliere.blogspot.com .
CONTACT prin E-mail: AiCarteAiParte.ioan@gmail.com  




OFERTA de CĂRȚI / BOOKS din  15.01.2015

                       
Răzvan Tulpan - analist, jurnalist, autor a 10 cărți

sâmbătă, 28 februarie 2015

"LA MULŢI ANI!" de "Mărţişor"!

LA MULŢI ANI! Cu ocazia zilei de 1 Martie - ziua Mărţişorului şi a debutului calendaristic al primăverii, le dorim tuturor Domnişoarelor şi Doamnelor o zi minunată, cu bucurii, satisfacţii şi energie!

De asemenea, în perioada 1-8 Martie 2015, autorul Răzvan Tulpan oferă persoanelor de sex feminin, cadou la cărţile cumpărate direct de la el, un Mărţişor în dar!

vineri, 27 februarie 2015

POSTUL RELIGIOS si DETOXIFIEREA

Postul religios şi detoxifierea înseamnă sănătate

Atât în perioada de post cât şi în afara acesteia, se recomandă renunţarea la alimentele greu de digerat, fermentative, prea prelucrate (procesate) industrial, cu mulţi aditivi artificiali. Este bună renunţarea la zahărul alb, la margarină şi la produsele cu zahăr alb şi margarină, precum şi renunţarea preparării şi încălzirii alimentelor în cuptorul cu microunde.

Postul şi detoxifierea
Postul de mâncare înseamnă şi o detoxifiere (dezintoxicare), un repaus parţial al sistemului digestiv. Este de folos reducerea consumului de carne în exces, de mezeluri din comerţ intens aditivate (inclusiv cu conservantul nitrit de sodiu şi cu colorantul din insecte coşenilă / carmin), renunţarea la zahăr alb (rafinat şi lipsit de fibre şi vitamine, minerale, enzime) şi margarină (uleiuri vegetate hidrogenate şi interesterificate) ş.a.. Alimentele conservate nenatural, sucurile din comerţ (procesate industrial, cu conservanţi, cu coloranţi sintetici şi arome artificiale) pot fi eliminate din alimentaţie pentru o mai bună sănătate. Postul este benefic şi necesar, iar uneori, la sfatul medicului specialist, poate fi însoţit şi de clisme. La nivelul intestinelor (datorită alimentaţiei necorespunzătoare pomenite în aliniatele anterioare) se acumulează o serie de reziduuri, de substanţe (mucus, alte materii, corpi „agăţaţi” / ”depozitaţi” în ansele intestinale) care îngreunează mult absorbţia, deci digestia. După curăţarea intestinelor prin post şi, eventual, prin clisme (doar la sfatul medicului), digestia va fi uşurată, normalizată şi absorbţia va fi normală şi optimă. De aceea este foarte important să consumăm în mod normal, obişnuit şi regulat alimente care au (şi) rol de balast, alimente precum: cereale integrale simple (fără adosuri de ciocolată, arome, coloranţi etc.), tărâţe de secară, eventual musly natural (amestec de fulgi de cereale integrale cu fructe uscate şi nuci şi alune uscate, seminţe de floarea-soarelui ş.a.), care conţin fibre, vitamine, minerale, şi nu au aditivi şi nici conservanţi, şi pot conţine şi enzime absolut necesare digestiei. Acestea se pot amesteca uneori cu iaurt natural simplu. Cerealele integrale, tărâţele curăţă, „periază” intestinele, absorb mucusul dăunător şi regularizează, deci normalizează atât absorbţia cât şi tranzitul (traficul) intestinal. De aceea o alimentaţie prea bogată în alimente de origine animală (carne, ouă, lapte, icre etc.), nu este sănătoasă, căci generează aciditate şi fermentaţie nesănătoasă, putrefacţie, producând anumiţi compuşi toxici, în special în condiţiile în care nutriţia este preponderent bazată pe produse de origine animală, fără aportul indispensabil şi esenţial de legume proaspete (neconservate), de verdeţuri, de leguminoase, de fructe. Se poate consuma şi puţină carne în afara postului, dar nu recomandăm mezeluri din comerţ cu aditivi nesănătoşi şi chiar improprii consumului normal!
Pe timpul detoxifierii, în special la începutul perioadei, datorită efectelor specifice dezintoxicării există posibilitatea apariţiei ameţelilor, a stărilor de slăbiciune, este recomandabil ca efortul fizic să fi redus. Dieta este bine a fi făcută conform sfatului medicului (nutriţionist), mai ales în situaţiile în care vorbim despre persoane cu boli (afecţiuni) cronice, bătrâni, femei gravide (la gravide obligatoriu se ţine cont de sfatul medicului atât pentru dieta specifică femeilor însărcinate, cât mai ales pentru o posibilă detoxifiere – pentru a nu afecta copilul printr-un şoc!). În cazul complicaţiilor se apelează de urgenţă la medic!
Alimentaţia să fie variată, complexă şi completă, chiar dacă este de post, deci fără alimente de origine animală, iar mesele să fie servite după un program regulat (la anumite ore potrivite), să se mănânce calm, liniştit, în o atmosferă plăcută, relaxantă, să se mestece bine mâncarea, iar după masă să se facă o plimbare lejeră iar, de 3-5 ori pe săptămână să se facă sport minimum câte 30-60 de minute.

Atenţie
Fructele nu se combină cu alte alimente, nici cu legumele, iar în amestecul (mix-ul / salatele) de fructe nu se pune pepene (verde / roşu sau galben) deoarece pepenele îngreunează digerarea celorlate tipuri de fructe.

Efectele fiziologice ale detoxifierii
Odată cu începerea procesulului de detoxifiere (comparabil ca reacţii, în anumite limite, cu cazul renunţării complete la alcool sau la droguri), pot să apară „reacţii de detoxifiere”, „de curăţare”, „efecte secundare” absolut normale, nepatologice între anumite limite, efecte precum transpiraţia abundentă care poate fi şi urât mirositoare (în anumite cazuri) datorită toxinelor eliminate, urină cu culoare modificată (închisă la culoare), diaree, erupţii cutanarte, gripă, dureri de cap etc..
Anumiţi specialişti şi anumiţi autori recomandă cure de detoxifiere mai lungi şi periodice, care să se întindă pe 1-2 săptămâni şi chiar mai mult, cure în care, obligatoriu – durata de revenire la normal durează tot atât timp cât dieta de bază în sine. Aceste lucruri înseamnă că organismul luptă pentru curăţarea intestinelor, a ţesuturilor, chiar a sângelui, iar sistemul digestiv începe a funcţiona din nou la parametrii apropiaţi de nivelul optim. Însă pe lângă această detoxifiere din punct de vedere alimentar este bine să facem şi o detoxifiere prin eliminarea produselor de igienă corporală ş.a. care pot conţine ingrediente toxice precum aditivi nesănătoşi sau nepotriviţi.

Rugăciunea de la masă
Nu uitaţi să spuneţi un „Tatăl nostru” înainte şi după servirea meselor! Cu siguranţă, rugăciunea domnească din Noul Testament, este de mare folos sufletesc şi nu numai atât!

Poftă bună”, „Sănătate” şi „Doamne-ajută”!

Surse:

Răzvan-Ioan TULPAN
AiCarteAiParte.ioan@gmail.com 


                            OFERTA de CĂRȚI / BOOKS                                        Autorul Răzvan-Ioan TULPAN




POSTUL RELIGIOS

Postul religios înseamnă sănătate fizică şi chiar sufletească

Postul religios (ortodox) înseamnă respectarea rânduielilor creştineşti, biblice, dar şi curăţarea organismului şi disciplină. Postul – rugăciunea – milostenia, sunt recomandate chiar şi de Sfântul Apostol Pavel, în Epiostolele din Sfânta Scriptură...

Postul religios este foarte important în viaţa omului, în viaţa credincioşilor. Se recomandă atât ţinerea dietelor, curelor şi regimurilor recomandate de medic sau de către nutriţionistul cu atestat, cât şi a posturilor obişnuite şi religioase care au efecte benefice prin detoxifiere şi prin odihnirea” organelor interne, însă postul are şi afecte benefice sufleteşti, atunci când postul religios alimentar (de mâncare) se combină cu celelalte feluri de posturi.
Perioada de post nu se rezumă doar la un post de mâncare (o anumită dietă specifică fiecărei religii / credinţe). Postul de mâncare este doar o parte din cele necesare în timpul zilelor de post (miercurea şi vinerea) şi perioadelor de post, precum Postului Paştelui cu postul la cele rele – oprirea de la bârfă, de la privirea de imagini cu tentă sexuală, de la ceartă, ură, oprirea de la diverse lucruri şi gânduri imorale, rele etc.. Fiecare poate ţine postul după puterile sale, după posibilităţi, în funcţie de starea de sănătate, de conştiinţă, însă o anumită strădanie şi disiplină sunt necesare şi binevenite. Oricum, scopul postului religios nu este acela de a ne înfometa şi nici de a îmbolnăvi prin malnutriţie, ci se ţine post pentru a respecta buna rânduială creştinească, pentru a curăţa organismul, dar şi pentru a avea o disciplină, deci o abţinere de la poftele trupului. Fiecare ţine post după conştiinţa şi nivelul său propriu, însă cu siguranţă postirea este benefică şi sănătoasă pentru organism şi nu numai, căci este ştiut că postul, rugăciunea şi milostenia sunt de mare folos duhoivnicesc, nu doar trupesc şi psihic.
Pesoanele vârstnice, copii în creştere, bolnavii ş.a. au un post mai blând, mai îngăduitor. Preotul-Părintele Galeriu spunea şi că, practic corpul este un bun slujitor, însă este un stâpân prost – căci trage omul în stânga şi în dreapta, după pofta lui. De aceea, prin conştiinţă, prin disciplină şi voinţă, poftele trupeşti pot fi stâvilite şi controlate, căci astfel ne controlează pe noi toate poftele de mâncare, sexuale, înclinaţiile de lăcomie, de răutate etc..
Postul (postirea) este de mare folos religios, moral şi fiziologic-igienic (pentru sănătatea trupească). Postul înseamnă obligatoriu şi renunţarea la alcool, tutun, droguri. Coform cărţii Protosinghelului (ortodox) Nicodim Măndiţă Dai voinţă, iei putere”, un anume tip de clasificare a felurilor de post religios ortodox cuprinde categoriile:
1) Primul Post este postul negru (aspru): nu se mănâncă şi nu se bea nimic (nici pâine, nici apă – nimic);
2) Postul mijlociu – de mâna a doua: se mănâncă o singură dată pe zi, la ora 15 (ora 3 după-amiaza), puţină pâine şi apă;
3) Postul de mâna a treia: se mănâncă mâncare fiartă de post, o dată pe zi, cu cumpătare cu moderaţie şi cu echilibru);
4) Postul de mâna a patra sau ordinar: se mănâncă mâncăruri de post, fierte, de două sau trei ori pe zi.
Postirea de la alimente şi apă se mai poate clasifica şi în:
a) Postul îngăduitor: atunci când creştinii mănâncă mâncăruri îndulcite cu untdelemn (ulei) ori cu puţin peşte şi consumă şi puţin vin (un păhărel sau mai puţin);
b) Postul adevărat: înfrânarea totală de la mâncare sau de la mâncare uscată, iar mâncarea cu ulei, cu peşte şi cu vin în timpul perioadei (zilelor ori zilei) de post, se numeşte dezlegarea parţială a postului (religios creştin-ortodox).

Rugăciunea de la masă
Nu uitaţi să spuneţi un „Tatăl nostru” înainte şi după servirea meselor! Cu siguranţă, rugăciunea domnească din Noul Testament, este de mare folos sufletesc şi nu numai atât!

Poftă bună”, „sănătate” şi „Doamne-ajută”!

Surse:
  • Protosinghel Nicodim MĂNDIŢĂ – Dai voinţă, iei putere”, Editura Agapis, 2003
  • zvan-Ioan TULPAN Alimentaţie sănătoasă. Nutriţie naturală şi echilibrată individual [...], Sibiu, 2012

Răzvan-Ioan TULPAN
AiCarteAiParte.ioan@gmail.com 


                            OFERTA de CĂRȚI / BOOKS                                        Autorul Răzvan-Ioan TULPAN